5/5 - (1 vote)

Eventy gamingowe to ważne wydarzenia dla miłośników gier komputerowych, bo właśnie podczas takich imprez można zapoznać się z nowinkami technologicznymi, przetestować premierowe tytuły czy wziąć udział w turnieju dla graczy. To także świetna okazja do wypromowania swojej marki – na gamingowych imprezach można skutecznie dotrzeć do młodych graczy komputerowych.

Organizacja eventu – o czym warto pamiętać?

Eventy gamingowe muszą być oczywiście atrakcyjne dla widzów, dlatego sama prezentacja produktów nie wystarczy by wzbudzić zainteresowanie wśród graczy. Atrakcji nie musi być jednak strasznie dużo – ważniejsze jest to, żeby dobrze trafić w gust uczestników i zaprezentować coś, czego nie ma u konkurencji. Skutecznym wabikiem są także wyprzedaże gamingowe, możliwość zakupienia nowego sprzętu bądź gier w promocyjnych cenach, pre-ordery, konkursy.

Sporą popularnością cieszą się też turnieje LAN, podczas których gracze mogą ze sobą konkurować w e-sporcie. LAN party organizowane są zarówno dla paru osób, jak i dziesiątek graczy – zależy to po prostu od skali imprezy, a na tych największych turniejach zawodników potrafi być nawet kilka tysięcy. Gdzie taki turniej najlepiej zorganizować? Tak naprawdę każde miejsce będzie dobre. W swoich początkach LAN party odbywały się głównie w kafejkach internetowych, obecnie urozmaicają festiwale, targi, konwenty, zloty fanów, a jeśli turniej łączy się z promocją marki, można urządzić go w galerii handlowej, sklepie stacjonarnym, hotelu czy specjalnie na ten cel wynajętej sali.

Jak promować się na eventach gamingowych?

Turniej gamingowy można przygotować samodzielnie, jednak przy większych imprezach warto skorzystać z profesjonalnego wsparcia, np. agencji beloud. Zasięg eventu da się jeszcze bardziej powiększyć dzięki transmisjom online, na kanałach Twitch i Youtube – studio dobrze jest wtedy przygotować tak, by pasowało tematycznie do wybranej gry lub wizerunku marki, a pożądany rozgłos zapewni udział popularnych wśród młodzieży twórców internetowych i influencerów.

Kampania promocyjna nie musi się ograniczać do pojedynczego wydarzenia, bo równie dobrze może być to większy tour, organizowany w różnych miastach, w połączeniu z innymi wydarzeniami kulturalno-rozrywkowymi – przy dużym zainteresowaniu imprezą warto pomyśleć o wstępnych kwalifikacjach online, tak aby wstępnie wyselekcjonować zawodników do głównych faz turnieju.